Homemade hot chocolate

12:55:00


As we are still deep in the winter, and maybe a little depressed for this cold and grey weather, I thought I would share with you my favorite way to warm up with a good blog, video, book or maybe a movie. And of course it is hot chocolate. I also love mulled wine with cherry, but I can only drink it on our central square or some cafes because I don't know how to make it myself.
So I'v tried a hundred ways of making hot chocolate, the ones that are in bags like this or just melting the chocolate or nutella, and I think I've finally found THE one.
I actually love all of La Festa hot chocolates that I've tried, but I also think that it is important how you cook it, it is very easy peasy. I pour a cup of milk in a bowl and cook it until it's hot, making sure I stir it the whole time. When it gets warm enough, I pour a bag of hot chocolate in it and keep on stiring until the liquor is unified. I then like to pour it in a big cup, top it with a lots of whipped cream and enjoy! You can add whatever you like on top of that cream. I promise you that you will enjoy it.
What is your favorite drink during winter?

Pošto smo još uvek u pravoj zimi i pomalo depresivni zbog hladnog i sivog vremena, pomislila sam da sa vama podelim moj omiljeni način da se ugrejem uz dobar blog, video, knjigu ili film. Naravno da je to topla čokolada. Takodje volim kuvano vino sa malinom, ali ne umem da ga napravim sama naravno.
Dakle, imala sam stotinu pokušaja da napravim toplu čokoladu, da li je to bila ona iz kesice ili sam jednostavno topila čokoladu ili nutellu, i mislim da sam pronašla onu pravu!
Zapravo su mi divne sve La Festa tople čokolade iz kesice koje sam probala, ali osim toga koja je čokolada mislim da je jako bitno kako se spremi. Ja sipam šolju mleka u džezvu, ili neku posudu za kuvanje, i mešam je sve vreme dok se ne ugreje. Onda dodam kesicu tople čokolade i mešam dok se masa potpuno ne sjedini. Volim da je sipam u veliku šolju i stavim mnogo šlaga. Preko šlaga možete stavljati žta god volite i obećavam da ćete uživati.
Koje je vaše omiljeno piće tokom zime?

Love, D

You Might Also Like

0 коментара

blood, tears & gold